Gönderen: meram | Mart 24, 2007

Nerede Benim Meram’ım

meramuzun.jpg

Yalçın DİKİLİTAŞ

Bizim dünkü Meramımız şimdi nerelerde bilmiyorum…
Yaşamanın bir haz olduğu, sevincin bir mecburiyet olduğu, dostluğun özverinin harman olduğu dünkü Meram’ım nerelerde şimdi…
Yeşilin, göklerin mavisiyle harman olduğu, elmanın, domatesin, biberin lezzet olduğu, tad olduğu dünkü Meram’ım…
Şehirlerdeki, sefertası örneği apartman düşkünü insanların el attığı, önce betonlarıyla gelen kültür, sonra diliyle, davranışıyla, soğukluğuyla gelen kültür…
Nerede benim dünkü Meram’ım…
Bazı bir merkebin sırtında, heybemdeki nafakalarımızla, bazı bir yaylının tıkırtılı nal sesleriyle yolarına düştüğümüz…O yollardaki tozları bile bir şifa olan benim eski Meram’ım.
O pelitlerin altında Konyalıca selamlaşmalarıyla, o bir bağdan bir bağa götürülen tandır ekmek ikramlarıyla, o tost sofralarından buharlı tüten çakıldaklı bulgur pilavlarıyla…Komşu bahçelerden gelen koyun melemeleriyle, horoz sesleriyle…O gübre kokularına karışan yeşilin en büyüleyici kokusuyla…
Benim Meram’ım nerelerde şimdi…
Bu bir sevda idi…Şimdi çay bahçesi köşelerinde, yapmacık ikramlarla kirlenmemiş bir sevda…
Hüsyösüfleriyle, kadifeleri, hercaileriyle bir delice sevda idi…
Her ölenin özlendiği bir yalancı dünyada, hiç ölmeyecek sandığımız meram’a da kıydılar. Meramlı olmak öğümsünü bile çok gördüler…Kilimlerimizi yıkadığımız çaylarımızı da bozdular.
Meramlı’ya, Meramlı olmak keyfini bile çok gördüler…
Çocukluğumu hatırlıyorum…Çayda renkli çakıl taşı topladığımız günleri…Dallardan şekerpare kayısı koparıp yediğimiğz günleri…Dimmit üzümü, tulum peyniri öğünleri…Meram’ın yat-geberliklerini…
Bilmem pek mi bugünlerin uzağındayım, bilmem pek mi dünlere takılıp kalıyorum…Ama olmuyor…Hiçbir yanlışı, bir başka yanlışla düzeltmek mümkün değil…
Birgün çekip gidersem eğer Takkeli’nin ötelerine, bilin ki dağbaşı ya da yaylada kendi Meram Beyliğimi yeniden kurmak için gitmişimdir.
Çünkü, bugün adına Meram denilen yerde, benim Meram’ımı aramak gücüme gidiyor…

Responses

  1. Selamün Aleyküm.İsminizi bilmiyorum sitenizide Allah var rastgele buldum.Fena bir siteymiş benimde aklımda buna benzer bir proje var biraz daha değişik şekilde…Ben 25 yaşındayım doğma büyüme Meram’dayım desem abartmamış olurum.Belki tanırsınızdır şimdilerde Çolak Hoca cami dedikleri evvelinde Aksarnıç diye geçen yerde dedemin (annanemin babası sağdır daha) kayısı bahçesi vardı(mış) Büyükselçuk Mustafa.Tekkeci kör Mustafa derlermiş evvelinden.Yukarı da Ayanbey camisine giderken yeniyoldaki kavşaktan dönünce sağda Rıza Dayım(Dedemin Dayısı)ın bahçesi vardı Kendircilerden tanırsınız belki.Huzurevine çıkan yokuşun hemen sağındaki bahçeli evde büyüdüm ben.Annannem dedem orada oturur hala.Yazıyı okudumda rahatladım valla demekki bu dertten sadece ben müzdarip değilmişim.Başımızda bir belediye var ki içler acısı Allah bildiği gibi yapsın bu insanları.Islah eylesin yakın zamanda.Evimde Yeniyolda halısahanın hemen arkasındaki bahçeli ev.Dedim ya isminizi bilmiyorum belkide tanışıyoruzdur veya komşuyuzdur.Buyrun gelin her zaman beklerim…


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

