Gönderen: meram | Ağustos 31, 2008

Meram ve Konya’ya Dair Şair Ahmet Tekin’den Şiirler

Ahmet Tekin bir Konya sevdalısı. Şair Ahmet Tekin imzası ile bloğuma şiirlerini gönderiyor. Meram ve Konya konulu başka şiirlerini gönderirse burada yayınlarım.

Bu başlığı da gönderdiği mesajı üzerine açmayı uygun gördüm. Şöyle demiş:

“Saygıdeğer Hemşehrim…Selamlarımı iletirim..Bugün pazar sabah kalktım aklıma Konya ve çocukluk gençlik yıllarım geldi..Bir şiir çıktı ortaya ; bunu Meram’la ilgili sitenizde yayınlarsanız sevinirim  ..Ayrıca şunu belirtmek isterim ki  ; bu şiirimi her türlü etkinlikte okunmasını da sağlayabilirsiniz…Konya ; şiirimde anlattığım gibi bu günü büyük bir etkinliğe dönüştürebilir ..Diğer illere örnek olabilir..Böyle bir günde geçmişteki ruh hali devam ettirilsin..Bunu da yaşatacak olan 1.derecede kuruluş Konya Belediyesi’dir.. Saygı ve Selamlarımı İletirim..Şiirimi gönderiyorum Hoşçakalın..Şair Ahmet Tekin”

Kendi dilinden Şair Ahmet Tekin’in Biyografisi:

1958 Kayseri doğumluyum.Çocukluk ve gençlik yıllarım Konya’da geçti. İlk , orta ve lise tahsilimi Konya’da tamamladım.Babamın memuriyeti dolayısıyla Konya’da bulunduk..Aslen Mersin-mut’luyum….Emekli devlet memuruyum.Şu anda Ankara’dayım..Halen babam Konya’da ikamet etmektedir..Diğer şiirlerime www.antoloji.com//sair_ahmet _tekin adresinden ulaşabilirsiniz..Saygılar…Selamlar..

Umutsuz Değilim
 
Umutsuz değilim ki ; hiç hayattan ..
Ahengi gördüm, Konya’da Mevlana’dan ..
Özüm söyler, sözüm söyler ; “ Allah “ diye ….

Konya/1985

 ************************************
Dağlardaki Sedayı Dinle
 
Dağlara söylerim türkülerimi
Beni ancak onlar dinlerler
Ne söylediğimi iyice anlamak için
Bir söylediğimi
Beş tekrar ederler
Onun için dağlara söylerim sözümü
Sonsuza dek söylensin diye sözlerim

Dağlara seda ettim hep
Onlarda nida ettiler duyurdular
Birbirlerine sesimi
Şimdi ahenkle dolaşıyor bilirim
Duygularım hislerim
Şiirlerle türkülerim
Ben sadece dağlara anlatırım
Sonsuza dek anlatılsın diye sözlerim

Sonbaharda Kışta Baharda Yazda
Yüreğim her an her zaman onlarda
Benim gönlüm hürdür sadece dağlarda
Beni yalnız onlar anlar ve dinlerler
Birbirlerine söylediklerimi tekrar ederler
Unutmadıkları için dağlara söylerim
Unutulmasın diye sözlerim

Bu dağlarda türküler dolanır onun için
Riyakarı kabul etmez barındırmazlar
Ay yıldızlı bayrağın gölgesinde oldukları için
Onun için dağlara söylerim ezgilerimi
Sonsuza dek söylensin diye türkülerim

Çağır Karacaoğlan çağır yankılansın
Sözlerin Mut’tan dağlarda
Dağların etekleri yamaçları koyaklarında
Toroslar’da; Sertavul Kozlar Zeyker
Kızıldağ Mağras Kızılbucak’da
Istranca Elmadağ Ilgaz Koçaş Takkeli
Erciyes Köroğlu Ağrı Altay’da
Bilirim elbet bir gün gelip tekrar söylenecek
Alpler ve Himaliyalar’da
Türk’ü anlatır türkü kokar çünkü dağlar
Tüm Dünyada

Onun için Türkü kokan dağlara iletirim
Ezgilerimi unutulmasın
Yankı bulsun diye türkülerim..

Bilirim elbet yine toplanacak dağların etrafına
Dağların nidasıyla Yüce Milletim
Dinleyecek dağlarının Öz nidasını
Elbet bir gün dilerim
Onun için dağlara söylerim sözümü
Duyulur diye türkülerim illaki Allah Kerim 
***********************
 Hayat ve Ben
 
Dünya’ya geldik;
Bir Ana bir Baba’dan…..
İsmimiz konuldu, büyüdük….
İsmimizle anılmaya başladık..

Cismimiz içinde bir uhde;
Yeşerip….,
Benimin içinde;
Bir ben var;
Ben buyum demeye çalıştık….

Bir ben olduk mu, olamadık mı! ! !
Bu benim dedik ömrümüzde……
Evlendik; çoluk çocuk……
Benler benlikler çoğaldı…..
Bir ben oldu; benlerimin içinde…..

Ömür bu bir uhde;
Yaşaran gözler…….
Sevinçli, acılı günler,
Yaşandı; yaşanacak;
Bu benin benlerin içinde……

Ama bir BEN;
Daha vardı,
Benimin ve benlerimin içinde…
O BEN’DE SEN’SİN SEN VARSIN……
YÜCE’LİĞİNE DUACIYIM, DUACIYIM, DUACIYIM……..

(Konya-03/06/1989

***************************************

Konya’da Hıdrellez
 
Musalla’dan  sabah erkenden   ;
Büyük bir heyecanla yola çıkardık …..
Heybelerimizi  ,  filelerimizi doldurarak  ;
Pedallara yüklenirdik  …
Velesbitlerle  ; baharın kokusunu soluyarak  …
At arabaları faytonlar  ;
Üzerine doluşmuş insanlar  ….
Faytonların arkasına gizlice yapışan çocuklar  ;
Faytoncunun bunu fark edip  ,
Havada Ters döndürerek  ; attığı kırbaçlar  …
Bizde az tutunmazdık ; fayton arkasına …
Fark edilmezsen amenna  ;
Yürümeden beleşe epey yol ..
Fark edilirsek  ;  kırbaç sırtımızda şaklardı ..
Meram yolu çok kalabalık olurdu  !
Bizler ise velesbitlerle  ;
Kan ter içinde varırdık Meram’a  ..
Gürül gürül akan  , Meram çayına  ….
Ayaklarımızı uzatır  ; sallardık  ,
Buz gibi akan suyuna  …
Nerede  ?
O eski hıdrellezler  !
Artık kaybolmuş  :  Yok  !
Hayal olmuş  :  Konya’da  …
Kum gibi insan olurdu  ;
Meram  ;  Tavusbaba  ..
Tüm şehir kum gibi kalabalık   ; 
Herkes de  ;  Bir sevinç , bir heyecan  ..
Parsana’dan , Hacıkaymak’tan ,başlar  ;
Uzar giderdi Tren yolu ; boyu  …
Sağı solu sel gibi insan dolu  …
Yürekler pür neşe  ;   hep bir atardı  o gün  ….. 
Baharın gelişi Hıdrellezlerde  ;
Coşkuyla kutlanırdı Konya’da  ..
O eski günler  ;  hıdrellezler yok olmuşlar  :  Şimdi nerede  ?
Değişmiş artık her şeyin  ;
Tadı suyu lezzeti  ..
Neden değişmiş bilemiyorum bilmem ki  ….
Mazideki bu heyecanlar , atide de olabilir mi  !
Yaşatılıp  ; yaşattırılmaya çalışılabilir mi  ?
O tarifsiz heyecan ve ruh hali  ;
Bir daha geriye ; döndürülebilir mi  ?
Heyhat  !!  ama bu gün gördüğüm kadarıyla  ;
Baki kalan kubbede hoş bir seda  …
Sahip çıkan yok  !  Öksüz , yetim kalmış  ;
Şimdi hıdrellezler anladığım kadarıyla  ,
Konya’da  ….
 
Düşündükçe o günleri anarım  ;  gözlerim buğulanır  ,
Maziye dalarım …
O tarifsiz heyecan ve ruh halimin ; hazzını ,
Maziden çıkarır yakalarım …
 
“ Yarın hıdrellez arkadaşlar !! Haydi Meram’a  ; dönüş : İkindin , Parsana’ya tren boyuna  ..
Velesbitler hazır olsun ..Sabah erken çıkacağız ha !  “
 
Bu sesler yankılanır kulağımda hala ….
——————————————

Unuttun Aşkımızı…..

Yürünürdü sokaklar konuşmadan sessizce
Utangaç gözlerimiz bakardı birbirine gizlice
Ellerimiz tutuşunca bir kıpırtı başlardı tenimizde
Duygular hapsederdi sanki o an bizi bedenimizde
Unuttun aşkımızı unutup gittin sevdiğim..

Okul kapısında her gün her son zil çalışında
Başlar yaşanırdı bu haz bu heyecan
Tarifi mümkün olmayan duygularda
Titrerdi ürperirdi yüreklerimiz her an
Bulutlar üstünden inmek mümkün değildi ki o zaman
Unuttun aşkımızı unutup gittin sevdiğim…

Şiirler yazardım sayfalarca aşkımız için
Defterlerinde saklardın onları özenle niçin
Ben senin içinim sende benim için
Sevdamız bitmez bir tanem derdin niçin
Unuttun aşkımızı unutup gittin sevdiğim..

Hala aşkının izleri bende mevcut ve derin
Gülmedim gülemedim senelerce sevdiğim
Tersyüz etti bu sevda kararttı dünyamı benim
Ağardı saçlarım bu sevda beni tüketti sevdiğim
Seninle geçen yıllar artık oldu benim kederim
Unuttun aşkımızı unutup gittin sevdiğim..

Aklına gelmez mi şimdi hiç Meram Bağları
Gölgesinde oturduğumuz yeşil çam ağaçları
Başını omzuma yasladığın o güzelim yaz ayları
Unutmak kolay olmuyor tüm yaşananları
Gözlerime bakıp seviyorum dediğin anları
Unuttun aşkımızı unutup gittin sevdiğim..

———————————–

MEVLANA’DA SEMAZENLER…..

Söylemesin;
Diller,
Kötü sözleri! ! !
Birbirine bakmasın;
Kin dolu,
İnsanların gözleri…

Tüm insanlık;
Neden birbirine,
Diş biler….

Dünya’da;
Tüm insanlar,
Aynı ÖZ,
Aynı ÇEKİRDEK..
Bırakın;
Bırakın artık,
Kini nefreti…

Kinle,nefretle;
Örtülen,
O ÖZ,
O ÇEKİRDEK! ! !
Söyleyin açar mı ÇİÇEK….
Kaldırın;
Örtüleri,
Filizlensin, açsın;
O ÖZ’DEKİ;
ÇEKİRDEK……

Hepiniz;
Birer MEVLANA olun…
MEVLANA’nın ÖZ’ünde ki;
O IŞIK;
Tüm DÜNYA ÖZ’lerini
Kaplasın……..

Ey İnsanlar;
Aydınlığa gelin,
ÖZ BEN’inize dönün..
ÖZ BEN’iniz de;
Birleşin……..

BİLİYORMUSUNUZ! ! ! !
Sağ olsaydı,
ÖZ’de de; SÖZ’de de;
Omuz Omuza,
EL ELE OLURDU;
ELLERİNDE,
İNCİL; TEVRAT;
KURAN’LA,
BÜTÜN PEYGAMBERLER! ! ! !

Sema’da;
Dünya’da,
Her şey bir ahenk,
İçindedir..
Yaratılmıştır…
Onun için; Döner,
MEVLANA’DA,
Semazenler……..

Işığı görün;
Ahengi görün,
Arınıp, durunup….
ÖZ’E DÖNÜN
ALLAHUEKBER, ALLAHUEKBER! ! ! ! !
BÜTÜN ÖZ’LER;
BUNU SÖYLER…………..

(Konya-1996)
Şair Ahmet Tekin

Bir Cevap Yazın

Kategoriler

