Gönderen: meram | Mayıs 10, 2009

Eski Meram Fotoğrafları

246

247

248

Hasbey Hamamı ve Fırın.

Hasbey Hamamı ve Fırın.

Eski Oteller ve Gar Binası

Eski Oteller ve Gar Binası

252

253

254

256

257

Hayali cihan değmez bir görünüm

Hayali cihan değmez bir görünüm

Şu bizim köprü

Şu bizim köprü

Gar'ın şimdiki lokantası

Gar'ın şimdiki lokantası

Yeşillikler içinde Meram

Yeşillikler içinde Meram

Kilise

Apostolik Kilise

Arapoğlu Makası'nda Atlı tramvay ve sütçü beygirine dönmüş atlar. Kaldırıış öyküsünü yazayım bir gün.

Arapoğlu Makası'nda Atlı tramvay ve sütçü beygirine dönmüş atlar. Kaldırılış öyküsünü yazayım bir gün.

Yıktınız da başınız göğe mi erdi!

Yıktınız da başınız göğe mi erdi!

Muhacir Pazarı'nda Söylemez Konağı.

Muhacir Pazarı'nda Söylemez Konağı.

Hasbey Hamamı ve sağında un değirmeni

Hasbey Hamamı ve sağında un değirmeni

Anıt... Ordaki evler nerde?

Anıt... Ordaki evler nerde?

Gar Binası

Gar Binası

270

Meram Köprüsü. Sağ başta latince harflerle yazılı bir kitabe vardı.

Meram Köprüsü. Sağ başta latince harflerle yazılı bir kitabe vardı.

273

Vali Konağı

Vali Konağı

Dere tarafından köprünün görünümü

Dere tarafından köprünün görünümü

276

Fotoğraflar Meram Belediyesi resmi web sitesinden alıntıdır.

Responses

  1. Fotogaflar arasinda Soylemez’in Konagi’ni gorunce cok duygulandim. Oradaki dukkani benim rahmetli dedem (Mehmet Dulgerler) isletirmis ve Soylemez’in Konagi dedemlere babasindan miras kalmis. Annem de Soylemez’in Konagi’nda buyumus. Hep bize o konaktaki gunlerinden bahsederdi. Ben konagin bir kisminin belediye tarafindan istimlak edilmeden ve istimlaktan sonra anne tarafinin muteahhite vermeden oneki haline yetistigimde cocuktum. Konagin bahcesini, kuyusunu, o kocaman bahce kapisini hayal meyal hatirliyorum.

  2. merhaba,
    bu siteyi kim hazırladı bilemiyorum ama ellerinize sağlık. yetişebildiğim kadarıyla Konya’nın geçmiş yıllarına dönmek çok güzel.” Meram bağlarının dünü bu günü ” adını verdiğim bir yazıya ve eski fotoğraflarına acil ihtiyacım var. lütfen beni ararmısınız?

  3. 1950 li yılların ortaları, Meram bağlarının beton villarla henüz mahvedilmediği yıllarda orada yaşadım çocukluğumu. Diyarbakırdan kara trene biner adli tatil nedeniyle memleketimiz Konyaya gelirdik. Meramda Dedemin bağı vardı,
    yazı orada geçirirdik. Herkezin çocukluğunda yaşadığı, ömür boyu unutamadığı bir yer varsa eğer tekrar o günleri yaşamak için neler vermez. Hele şehir hayatının çekilmez olduğu çağımızda meram bağlarının o günlerdeki hali bir cennettir. Şimdi o eşsiz bağların yerinde yeller esiyor, Meram bağlarını anlatsam roman olur. Şimdi ise doğa katledilmiş durumda, iki gündür internette anımsayabileceğim bir görüntü aradım umutsuzca, tabi bulamadım, eski Meram resimleri diye konulan resimlerin bir tek tarihi meram köprüsü hariç hiç biri o günleri anımsatmıyor, Eski Meramın tozlu yollarını, yol kenarında ki su arklarını, rüzgarın salladığı ağaç dallarının sesini, doğal meyvelerini, sebzelerini, tandır çöreğini, yandaki bağdan gelen inek sesini, tarladaki döveni , çeşme başında su içmeye gelen kuzuların çıngırak sesini çok özledim.

    • Merhaba Metin Bey, Meram’ın eski yaşantılarına dair özlem dolu mesajınızı okumaktan keyif aldım. İnsana yenik düşen Meram’ın yitirip gittikleri pek çoktur. Güzel merâmınızla ne güzel anlatmışsınız. Hatıralarınızı yazıyor iseniz söyleyeceğiniz çok şey olmalı. Bunları bizimle paylaşmanızdan memnuniyet duyar, okuyup öğrenmek isteriz. Ben malzemeye rastladıkça bu bloğa eklemeye çalışıyorum senelerdir. Buradaki birçok konu başlığı da genişletilmiş olarak Meram konulu kitaplara girmiştir. Selam ile…

  4. Bilimsel bir site olmus. Tesekkurler

    • Teşekkürler.


Bir Yanıt Bırakın

Kategoriler

