Gönderen: meram | Kasım 25, 2014

Bir Gazete Haberinden: Gilisralı Ümmü

2 Eylül 1956 tarihli Yeni Konya gazetesinden..

gilisralı ümmü yeni konya 2 eylül 1956

Ben bu haberi girdikten bir süre sonra sevgili ağabeyim İsmail DETSELİ’den bir e-posta aldım. Ağabeyim anladığım kadarıyla haberin doğruluğunu anlamak için hararetle çabalamış. İletisini aynen yayımlıyorum:

“Sevgili Muammer hocam, yakın bir zaman önce bana göndermiş olduğunuz (Gilissiralı Ümmü) haberinin içeriğini günlerce hem köy kayıtlarından hem de Meram Nüfus idaresinden ısrarla araştırdım. Böyle bir kadının olup olmadığını ayrıca köyümüzdeki kaya soyadlı sülalenin fertlerinden de soruşturdum. Bu bir yanlış haberdir zahar diye kafa yorarken 62 yaşlarında bir bilge köylüm ile sohbet esnasında konuyu dile getirdim. Daha ben ona kadının ismini söylemeye fırsat kalmadan o mevzuyu açtı. Abi benim kayınpederimi, Kazım Keleşoğlu’nu biliyorsun değimli mi? Dedi. İyi bilirim dedim. Bu adamın 1950’li yıllarda Arapoğlu Makası’nda meyhanesi varmış onu da bilirim. Bir akşam iki ayyaş gazeteci meyhaneye gelmişler bir hayli demlendikten sonra merhum meyhaneciye, sen nerelisin Kazım ağabey diye sormuşlar. Gilissiralıyım deyince gel senin köyden bir haber yapalım deyip böyle hayali bir haber yapmışlar. Haber yayınlanınca zamanın valisi Cemil Keleşoğlu merhum bu haberin üzerine gider böyle bir istiklal savaşı kahramanı bir hanım var da bizim nasıl haberimiz olmaz bundan diye soruşturur, doğru olmadığı anlaşılınca da bu haberi yapan gazetecileri ve meyhaneciyi şiddetle azarlar. Sonra işin uzamaması için vali beyin ayaklarına kapanırlar ve dava kapanır. Bu haberin metni buymuş. Zaten habere dikkat ettiysen içeriğinde bazı çelişkilerin olduğu göze çarpıyor. Bu valimiz Merhum Cemil Keleşoğlu 1960 ihtilalinde Yassıada’ya götürüldü. O günden hatırımda kaldığına göre bir teğmenin kendisine hakaret etmesini gururuna yedirememiş intihar etmişti. Allah rahmet eylesin. Sevgilerimle hocam Allaha emanet olun Aileye selam ve saygılar. İsmail DETSELİ”

Bir Cevap Yazın

Kategoriler

